Miten saada 20 000 näyttöä työpaikkailmoitukselle? – Case Videolle

Kirjoittaja Carla Suominen 18.10.2017

Useimmiten erittäin haluttujen ja mielenkiintoistenkin yritysten työpaikkailmoitukset tuppaavat olemaan geneerisiä ja täynnä kliseitä. Ne rakentuvat usein trendikkäiden ilmaisujen, hehkutuksen sekä vaatimuslistojen ympärille, ja jäävät jopa niiden vangiksi. Ilmoitukset eivät välttämättä puhuttele juuri haluamaanne osaajaa, vaan kaikki ilmoitukset sekoittuvat iloisesti keskenään ja jäävät helposti toistensa varjoon.

Lue lisää

Aiheet: Rekrytointi, Työntekijälähettilyys, yrityskulttuuri, Työnantajakuva, Rekrymarkkinointi, Video

Pieniä tekoja paremman työelämän puolesta

Kirjoittaja Tommi Merelin 03.02.2017

Työelämän murros koskettaa meitä kaikkia. Uudet käytännöt valtaavat alan ja vanhat totuudet eivät välttämättä enää päde. Tämä kaikki saattaa tuntua haastavalta - ehkä jopa ylitse vyöryvältä hyökyaallolta, etkä välttämättä pysty päättämään mihin uuteen asiaan keskittyä seuraavaksi.

Lue lisää

Aiheet: Rekrytointi, Johtaminen, Työntekijälähettilyys, yrityskulttuuri, Työnantajakuva, HR

Työpaikkailmoitusten markkinoinnista pitkäjänteiseen rekrymarkkinointiin

Kirjoittaja Tuomas Haapsaari 20.12.2016

Rekrymarkkinointi on ollut perinteisesti kampanjaluonteista työpaikkailmoitusten markkinointia. Tänä päivänä pelkkä työpaikkailmoitusten markkinointi ei enää riitä. Jos markkinointi lähtee käyntiin vasta työpaikkailmoitusten markkinoinnista, niin ollaan suurimmalle osalle hakijoista jo myöhässä.

Lue lisää

Aiheet: Rekrytointi, Työntekijälähettilyys, Työnantajakuva, Rekrymarkkinointi

Innostunut henkilöstö on yrityksen tärkein voimavara

Kirjoittaja Tuomas Haapsaari 19.10.2016

Kaikki lähtee fiiliksestä. Eikö vain? Niin onnistuminen urheilussa kuin työelämässäkin. Olemme tunteellisia olentoja ja se, mitä pään sisällä tapahtuu vaikuttaa kaikkeen tekemiseemme. Toiset ihmiset ovat täynnä energiaa ja toiset jatkuvassa laahustustilassa. Ei väliä, miten paljon on nukuttu tai kuinka hyvin syöty. Nekin ovat isoja vaikuttimia, mutta suurin syy innostukseen tai sen puutteeseen löytyy oman päämme sisältä.

Lue lisää

Aiheet: Johtaminen, Työntekijälähettilyys, yrityskulttuuri, Työnantajakuva

Käyttäjäkokemus – rekrytointipalapelin oleellinen pala

Kirjoittaja Tommi Merelin 15.10.2016

Paraskaan asiakaspalvelu ei pelasta sinua, jos työnhakijat jättävät hakemisen kesken. Ilman erinomaista käyttäjäkokemusta rekrytointipalapelistasi puuttuu yksi pala.

Lue lisää

Aiheet: Rekrytointi, Työntekijälähettilyys, Työnantajakuva

Tomi Hilvo: Yrityskulttuurista kasvun vauhdittaja

Kirjoittaja Tomi Hilvo 29.09.2016

Useiden kymmenien yritysten kanssa jo reilut pari vuosikymmentä työskennelleenä rohkenen väittää, että suomalaisiin yrityksiin on pesiytynyt käsijarrukulttuuri. Tällä tarkoitan yrityskulttuuria, jossa virheitä ei sallita. Yrityskulttuurista keskustellessani olen useammin kuin kerran kuullut yritysjohtajan kehaisevan, että kyllä meillä virheet sallitaan, mutta vain yhden kerran. Henkilöstön keskuudessa tämä yleensä tulkitaan, ettei virheitä käytännössä sallita lainkaan.

Lue lisää

Aiheet: Johtaminen, Työntekijälähettilyys, yrityskulttuuri

Halutaanko teille töihin? - 6 vinkkiä houkuttelevan työnantajamielikuvan rakentamiseen

Kirjoittaja Tuomas Haapsaari 05.09.2016

Voiko yritys rakentaa tietoisesti työnantajakuvaansa? Onko se vain markkinoinnin luomaa mielikuvaa todellisuuden ulkopuolelta vai onko se oikeasti se kuva, millainen työnantaja olette?

Lue lisää

Aiheet: Työntekijälähettilyys, Työnantajakuva, Rekrymarkkinointi

Teinkö oikean päätöksen?

Kirjoittaja Tuomas Haapsaari 18.08.2016

Vasta palkattu työntekijä kysyy itseltään ensimmäisten kuukausien ajan seuraavaa kysymystä: Teinkö oikean päätöksen? On tärkeää, että aina kun kysymys tulee mieleen, niin vastaus on vahvasti positiivinen. Mikäli uuden työn alkuvaiheissa epäilykset iskevät, niin todennäköisyydet innostuneelle ja sitoutuneelle työntekijälle eivät ole kovin korkealla.

Lue lisää

Aiheet: Rekrytointi, Johtaminen, Työntekijälähettilyys, Perehdytys

6 vaihetta hakijalähtöiseen rekrymarkkinointiin

Kirjoittaja Tuomas Haapsaari 11.08.2016

 

Elämme mielenkiintoisia aikoja. Maailma muuttuu nopeammin kuin koskaan. Yhdessä päivässä voi tapahtua isoja muutoksia. Hyvä esimerkki on Pokemon Go -peli, joka toi virtuaalisen todellisuuden miljoonien ihmisten arkeen hetkessä. 

Lue lisää

Aiheet: Rekrytointi, Työntekijälähettilyys, Työnantajakuva, Rekrymarkkinointi

Miksi työnantajakuvallasi on merkitystä?

Kirjoittaja Tuomas Haapsaari 06.08.2016

Sinulle on varmasti tuttu tilanne, että joku tuttavasi kysyy mielipidettäsi jostain yrityksestä. Hän on miettimässä työpaikan vaihtoa ja haluaa kuulla sinunkin ajatukset yrityksestä tai ehkä useammastakin yrityksestä ja pyytää jopa kertomaan, mikä näistä olisi mielestäsi paras työpaikka.

Lue lisää

Aiheet: Työntekijälähettilyys, yrityskulttuuri, Työnantajakuva, Rekrymarkkinointi